Wszyscy radni poparli budżet na 2013 rok
Nie było niespodzianki podczas ostatniej w tym roku sesji Rady Gminy Lipinki. Wszyscy radni zgodnie zagłosowali za propozycją budżetu na rok 2013. Dochody budżetu mają wynieść prawie 19 mln, natomiast wydatki niemal 20 mln zł. Planowany deficyt to 1 mln.
Założenia budżetowe na przyszły rok przedstawiła pani skarbnik Stanisława Liana. O planach inwestycyjnych mówił wójt Czesław Rakoczy. Są wśród nich m.in. projekty wodociągów w Rozdzielu i Krygu, budowa chodnika w Krygu, boisko i projekt przedszkola w Lipinkach oraz stadion w Wójtowej.
Najwięcej miejsca wójt Rakoczy poświęcił planowanej na 2013 rok renowacji zabytkowego parku w Lipinkach. Potwierdził, że podpisana już została umowa z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska, w przyszłym roku wyczyszczone zostaną stawy i uporządkowana zostanie zieleń, natomiast w roku 2014 przewidziane są nasadzenia. Złożył też podziękowania dla Zarządu NFOŚ za życzliwe potraktowanie wniosku z niewielkich Lipinek, które skutecznie konkurowały z parkami narodowymi czy parkiem w Łańcucie.
Wójt odniósł się również szeroko do zarzutów dotyczących braku proporcji w finansowaniu placówek oświatowych na terenie gminy Lipinki. Poinformował radnych, że dokonał wszechstronnej analizy sytuacji w gminnej oświacie i w sprawie te spotkał się z dyrektorami wszystkich szkół. Przedstawił również zestawienie porównawcze etatów w obsłudze, świetlicach i bibliotekach szkół i przedszkoli.
Wójt Czesław Rakoczy poprosił zgromadzonych o jednomyślność w kwestii przyjęcia budżetu na trudny rok 2013. Zaznaczył, że jest on efektem kompromisu pomiędzy możliwościami finansowymi gminy i życzeniami, jakie przedstawiali mu w ostatnich czasach radni wszystkich miejscowości. Głosowanie potwierdziło, że zebrani na sesji podzielają to stanowisko – za uchwałą budżetową na rok 2013 zagłosowali zgodnie wszyscy radni.
i mamy jak w banku podwyzki śmieci podatków kanalizacji a radni głosują jak wójt pan każe sługi muszą ludzie po co wybieracie takich radnych oni patrzą tylko na swoją sakiewką a nas mają w d.
Czy wywóz śmieci aż tyle kosztuje? 30 tysięcy miesięcznie 360 tysięcy rocznie przy segregacji, przy braku sumy wzrastają drugie tyle, w całej gminie. Znowu z dużą łatwością podwyższa się o 100% ceny mieszkańcom, cóż tak jest najłatwiej.