Kilka słów o linkach sponsorowanych

| 24 sierpnia 2016 | 1 Komentarz | Odsłon: 106

Zawrotne tempo rozwoju przestrzeni internetowej powoduje, że wiele trendów zyskuje na popularności w ciągu kilku tygodni lub miesięcy. W większości przypadków chodzi o osiąganie natychmiastowych efektów oraz czerpanie ogromnych zysków finansowych. Najtrudniejsze jest dobieranie narzędzi i mądre prowadzenie kampanii marketingowej. Wśród znanych i lubianych metod promowania znaleźć można linki sponsorowane. Są niezwykle skutecznym sposobem na wzbudzenie zainteresowania wśród klientów, prowadząc do osiągnięcia założonych celów. Na czym to wszystko polega? Czy rzeczywiście działa?

mac-459196_960_720

Skuteczna reklama

O linkach sponsorowanych najczęściej mówi się w kontekście reklamy. Jak sama nazwa wskazuje, ich celem jest promowanie strony internetowej, produktu lub marki po uiszczeniu opłaty. Często uważane są za element większej kampanii marketingowej. Zwykle widywane w wynikach wyświetlanych przez wyszukiwarkę internetową (trzy pierwsze propozycje, panel boczny) lub podczas wpisywania hasła (wyświetla się lista dopasowań).

Nie wiesz jak rozpocząć kampanię linków sponsorowanych? Chcesz promować swoją stronę w Internecie? Więcej informacji uzyskasz na stronie https://www.eactive.pl/!

To się opłaca

Koszt, jaki ponosi zleceniodawca uzależniony jest od liczby kliknięć w link sponsorowany. Opłata naliczana jest tylko wtedy, gdy internauta skuszony ciekawym nagłówkiem zechce przeczytać więcej i przejdzie do strony. Aby nie ponosić ogromnych kosztów związanych z wyświetlaniem reklamy warto na początku określić swoje preferencje (częstotliwość, czas i miejsce wyświetlania). O sukcesie mówić można dopiero wtedy, gdy budżet przeznaczony na kampanię zwróci się i oprócz tego przyniesie dodatkowe zyski. Jest to możliwe tylko w sytuacji, gdy klient przejrzy zawartość strony i podejmie konkretne kroki, np. zrobi zakupy.

Atuty rozwiązania

Warto zaznaczyć, że linki sponsorowane niekoniecznie powinny być traktowane jako jedyne źródło reklamy i promocji w sieci. Często źle dobrane słowa kluczowe przynoszą efekty odwrotne od spodziewanych. Sęk w tym, by zrobić to dobrze, a najlepiej powierzyć zadanie ekspertom.

Rozważając dobre strony tego rozwiązania wskazać należy wzrost liczby odwiedzin na stronie oraz konkretne akcje klientów (np. przeglądanie oferty, przejście do koszyka czy finalizacja transakcji).

Kategoria: Inne

Komentarze (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Marek napisał(a):

    Warto zaktualizować artykuł. Od dłuższego czasu linki sponsorowane nie wyświetlają się już po prawej stronie wyników wyszukiwania, znajdują się na górze i na dole listy wyszukiwania. Dodałabym też kilka ich zalet, przede wszystkim fajna jest elastyczność i to, że reklama może pokazywać się na samej górze listy wyszukiwania i zbiera kliknięcia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Pin It on Pinterest