Ile trwają formalności, kiedy bierzesz samochód w leasing?

| 14 września 2017 | 0 Komentarzy | Odsłon: 191

Marzysz o nowym aucie, ale nie jesteś w stanie sfinansować go z własnych środków? Czy wiesz, że jeśli zdecydujesz się na leasing, możesz otrzymać decyzję już w ciągu jednej godziny od złożenia niezbędnych dokumentów? W artykule sprawdzimy, jakich formalności trzeba dopełnić, aby podpisać umowę leasingową. Podpowiemy również ile trwa cała procedura.

Z roku na rok leasing samochodu staje się w naszym kraju coraz popularniejszy. Według danych udostępnionych przez Związek Polskiego Leasingu wzrost branży leasingowej w pierwszym kwartale 2017 r. osiągnął imponujące 12,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim.

Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest z pewnością wzrost świadomości przedsiębiorców w zakresie walorów, jakie niesie ta forma finansowania.

A tych jest naprawdę wiele.

Poza niezaprzeczalnymi korzyściami podatkowymi, istotną zaletą leasingu jest niewielka ilość formalności i proste procedury, umożliwiające podpisanie umowy.

Leasing samochodu – niezbędne dokumenty

To, jakie dokumenty będziesz musiał dostarczyć leasingodawcy zależy przede wszystkim od procedury – uproszczonej lub standardowej.

Procedura standardowa wiąże się z koniecznością dostarczenia większej ilości dokumentów. Klient, który uwiarygadnia swoją stabilność finansową może jednak liczyć na lepsze warunki. Często jest to sfinansowanie 100 procent wartości pojazdu, bez konieczności angażowania jakichkolwiek środków własnych.

Aby wnioskować o leasing w procedurze standardowej należy dostarczyć:

  • opinię banku prowadzącego rachunek bieżący zawierającą informację dot. daty założenia rachunku, obrotów oraz ewentualnych zobowiązań finansowych, takich jak kredyty,
  • zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z płatnością podatków,
  • zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu z opłatą składek,
  • rozliczenie podatkowe za ubiegły rok Pit – 32 lub 33 oraz Pit B,
  • rozliczenie podatkowe Pit – 5 za bieżący miesiąc,
  • bilans i rachunek wyników za ubiegły rok w przypadku określonym Ustawą o rachunkowości z dnia 29 września 1994 roku wraz z późniejszymi zmianami,
  • ostatnie sprawozdanie F-01

Największą zaletą procedury uproszczonej jest ograniczenie wymagań formalnych. W tym przypadku konieczne będzie jednak wpłacenie czynszu inicjalnego (opłaty wstępnej). Zazwyczaj w wysokości około 10 procent wartości pojazdu.

Aby wnioskować o leasing w procedurze uproszczonej należy dostarczyć jedynie:

  • wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
  • umowę spółki (w przypadku spółki cywilnej), zarejestrowaną w US wraz z aneksami,
  • REGON i NIP,
  • ksero dowodu osobistego leasingobiorcy lub w przypadku spółki cywilnej ksero dowodów osobistych wspólników (seria, nr, zdjęcie, adres).

Procedura krok po kroku

Procedury, związane z podpisaniem umowy leasingowej mogą nieznacznie się różnić. Prześledźmy je więc na konkretnym przykładzie.

Będzie nim Toyota Leasing, oferująca Leasing SMARTPLAN na nowe samochody.

Aby wnioskować o leasing, odwiedź salon dilerski i wybierz wymarzone auto. Wniosek o leasing wypełnisz na miejscu, razem z dilerem. Nie powinno to potrwać dłużej niż 10 minut.

Następnie przedstaw wymagane przez Toyota Leasing dokumenty i poczekaj na decyzję. Możesz otrzymać ją nawet w ciągu godziny!

Wisienką na torcie będzie podpisanie umowy leasingowej i odebranie pojazdu.

Cała procedura trwa z reguły od jednego do pięciu dni roboczych.

Wybierając Leasing SMARTPLAN na nowe samochody obniżysz wysokość raty nawet o 60 procent, będziesz mógł wymienić auto na nowe co 3-4 lata, możesz również całkowicie wyeliminować wpłatę własną.

Tagi:

Kategoria: Inne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Pin It on Pinterest