Wyniki testu kompetencji w gimnazjach Gminy Lipinki
W środę gimnazjaliści poznali wyniki testu kompetencji. Liczba punktów, jakie uzyskali, to przepustka do wymarzonej szkoły średniej. W gminie Lipinki do tego pierwszego ważnego egzaminu przystąpiło 88 uczniów. Czy jego rezultaty mogą cieszyć?
Egzamin gimnazjalny wypadł na pewno gorzej niż sprawdzian kończący szkoły podstawowe. Nasi gimnazjaliści osiągnęli z części humanistycznej średnio 25,57 pkt, natomiast z części matematyczno-przyrodniczej 23,55. To wyniki nieco słabsze niż średnia powiatu gorlickiego, która odpowiednio wynosi: 26,12 oraz 24,34 pkt. Do uzyskania w każdej z obu części testu było 50 pkt.
W powiecie gorlickim najlepszymi humanistami okazali się gimnazjaliści z Ropy, których rezultat 27,59 pkt budzi szacunek. Natomiast w części matematyczno-przyrodniczej zdecydowanie najlepiej wypadli uczniowie z Gorlic – ich średni wynik to 26,71 pkt. A oto pełne rezultaty osiągnięte przez gimnazjalistów w poszczególnych gminach.
CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA
1. gmina Ropa – 27,59 pkt
2. miasto Gorlice – 26,86 pkt
3. gmina Łużna – 26,55 pkt
4. gmina Gorlice – 26,52 pkt
5. gmina Biecz – 26,10 pkt
6. gmina Sękowa – 26,06 pkt
7. gmina Uście G. – 25,82 pkt
8. gmina Lipinki – 25,57 pkt
9. gmina Moszczenica – 24,89 pkt
10. gmina Bobowa – 23,79
CZEŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA
1. miasto Gorlice – 26,71 pkt
2. gmina Łużna – 24,97 pkt
3. gmina Gorlice – 24,69 pkt
4. gmina Sękowa – 24,62 pkt
5. gmina Ropa – 23,84 pkt
6. gmina Lipinki – 23,55 pkt
7. gmina Uście G. – 23,35 pkt
8. gmina Biecz – 23,14 pkt
9. gmina Bobowa – 22,59 pkt
10. gmina Moszczenica – 22,09 pkt
Gratulujemy wszystkim gimnazjalistom i życzymy im dostania się do wymarzonej szkoły ponadgimnazjalnej. Pamiętajmy także, aby powyższe wyniki traktować z przymrużeniem oka. Egzamin gimnazjalny wypadł w tym roku nie najlepiej, a różnice pomiędzy poziomami osiąganymi w poszczególnych gminach są niewielkie. Warto dodać, że wszystkie trzy gimnazja gminy Lipinki uzyskały wynik określony przez OKE w Krakowie jako średni (staniny od 4-6). Anglizując dostępne dane, trudno więc mówić o jakichś znaczących różnicach.
Najnowsze komentarze