Reklama internetowa w wyszukiwarce – czy to się opłaca?
E-marketing daje szerokie możliwości. Wśród nich znajduje się również reklama w wyszukiwarkach internetowych. Co warto o niej wiedzieć?
Dzisiaj reklama internetowa jest filarem działań marketingowych wielu przedsiębiorstw – nie tylko tych, które oferują swoje usługi on-line. Właściwie każda firma, która chciałaby dotrzeć do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów, może zyskać na reklamie on-line.
Czy wtedy, gdy liczą się skuteczne efekty, dobrym wyborem będzie reklama internetowa w wyszukiwarkach?
Reklama internetowa w wyszukiwarkach – co to jest?
Każdy użytkownik internetu zna wyszukiwarki internetowe. To strony, za pomocą których możemy błyskawicznie znaleźć wiele informacji. Nie każdy jednak wie, że wyszukiwarki są także miejscem prowadzenia działań e-marketingowych.
Reklama w wyszukiwarkach, czyli Search Engine Marketing (SEM) ma różne postaci. Co warto wiedzieć na jej temat?
Reklama internetowa w wyszukiwarkach ma różne postaci. Jej głównym celem jest zachęcenie potencjalnego klienta do wejścia na stronę internetową reklamodawcy, a tym samym pozwala ona na zwiększenie ich zysków z działalności.
Aktualnie reklama on-line w wyszukiwarkach jest jedną z najbardziej popularnych metod e-marketingowych. Swoją popularność zawdzięcza przede wszystkim wysokiej skuteczności oraz przystępnym cenom. Właśnie dlatego chętnie korzystają z niej nawet mniejsze firmy, które nie mają wysokich budżetów przeznaczonych na reklamę w internecie.
Jakie rodzaje reklamy internetowej w wyszukiwarkach są obecnie najczęściej wybierane?
Najpopularniejsze rodzaje działań reklamowych w wyszukiwarkach:
-
SEO – optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej
-
kampanie linków sponsorowanych AdWords Google oraz w innych wyszukiwarkach
Każda z tych metod reklamowych stosuje nieco inne metody, ale głównym celem każdej z nich jest przyciągnięcie zainteresowanych klientów na stronę internetową i nakłonienie ich do dokonania akcji, na przykład zakupu.
SEO – optymalizacja i pozycjonowanie
To reklama internetowa w wyszukiwarce, która od lat cieszy się dużym powodzeniem i daje naprawdę dobre wyniki. SEO (ang. search engine optimization), czyli optymalizacja i pozycjonowanie to działania prowadzone w celu podniesienia adresu strony WWW wyświetlanego w wyszukiwarce.
Im wyższy adres strony dla konkretnych słów kluczowych, tym więcej osób na nią wchodzi. W rezultacie właściciel strony może osiągać z tej przyczyny lepsze zyski.
Działania SEO prowadzone są na stronie WWW – to optymalizacja, a także poza stroną – to pozycjonowanie. Optymalizacja polega na wprowadzeniu zmian w treści i kodzie strony, aby była ona bardziej przyjazna dla robotów wyszukiwarki WWW. Z kolei pozycjonowanie służy do zebrania wartościowych linków, które podwyższają wartość strony promowanej i tym samym wynoszą ją na wyższą pozycję.
Dla osiągnięcia najlepszych efektów ta reklama internetowa powinna być prowadzona długoterminowo – tylko wtedy strona może dotrzeć do najwyższych, najlepiej zauważalnych pozycji, a także utrzymać swoją widoczność.
Kampanie linków sponsorowanych
Drugi rodzaj reklamy internetowej w wyszukiwarce to kampanie linków sponsorowanych. Najbardziej popularna to kampania AdWords od Google.
Polega ona na prezentowaniu reklam w oznaczonych boksach na stronie wyszukiwarki i na współpracujących z nią witrynach. W tym przypadku także zastosowanie mają słowa kluczowe, dlatego też reklama pojawi się tylko wtedy, gdy klient będzie zainteresowany konkretną ofertą.
Działania reklamowe w postaci kampanii linków sponsorowanych są przystępne cenowo i rozliczane w formacie PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że nie płacimy za samą prezentację reklamy, ale tylko za akcję, na przykład za kliknięcie na nią.
Jak zacząć reklamować swoją firmę w wyszukiwarce internetowej?
Aby uzyskać najlepsze efekty, reklama internetowa powinna być powierzona fachowcom w tej dziedzinie – wtedy stanie się przyszłościową inwestycją.
Swoje usługi w tym zakresie oferuje Agencja Marketingu Internetowego Online Group z Krakowa.
Najnowsze komentarze