Wybierz Strona

Jak stworzyć perfekcyjny webinar, który porwie uczestników?

Jak stworzyć perfekcyjny webinar, który porwie uczestników?
Wraz z nadejściem pandemii bardzo upowszechniły się webinary. Również osoby, które wcześniej organizowały szkolenia w formie stacjonarnej i były przeciwnikami konwertowania ich na wersję online, w końcu przekonały się do tego rozwiązania. Ponadto trudno nie odnieść wrażenia, że ze względu na większą powszechność i dostępność webinarów, ludzie są bardziej zmotywowani, by w nich uczestniczyć. W poniższym artykule dzielimy się wskazówkami jak stworzyć webinar, który porwie uczestników. Zapraszamy do lektury.
 
#1 Określ cel webinaru

Organizując webinar w pierwszej kolejności powinniśmy określić cel, jaki chcemy za jego pośrednictwem osiągnąć. Może być on nie tylko czysto edukacyjny, ale również posłużyć nam w zdobywaniu nowych leadów bądź budowaniu bazy adresowej.

Drugim krokiem jest wybór właściwego tematu. Wymyślając go zastanówmy się, co w ostatnim czasie elektryzuje ludzi i może zdobyć zainteresowanie. Bardzo ważne jest ponadto wybranie grupy docelowej, do której chcemy skierować nasz przekaz. Dzięki temu łatwiej będzie nam stworzyć webinar skrojony pod potrzeby użytkowników.

#2 Wypromuj webinar w sieci i mediach społecznościowych

Warunkiem udanego webinaru jest duża liczba jego uczestników. Aby zdobyć zainteresowanie, warto już na kilka tygodni przed planowanym wydarzeniem zamieścić informacje o nim w sieci. Nie wystarczy jednak jednorazowa zapowiedź – potencjalnym uczestnikom warto co kilka dni przypominać o zbliżającym się terminie webinaru.

Najlepiej utworzyć wydarzenie na facebooku i w nim opublikować link do landing page, gdzie zainteresowani będą mogli zapisać się na listę uczestników. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku gdy chcemy, by webinar miał pewną ograniczoną liczbę uczestników. Wówczas po zapełnieniu wszystkich miejsc, formularz nie przyjmie już więcej chętnych. Jeśli zależy nam na dotarciu z webinarem do naszej grupy docelowej, warto publikować linki do wydarzenia np na grupach tematycznych na facebooku lub forach.

#3 Skorzystaj z najlepszych narzędzi

W organizacji webinaru bardzo istotny jest wybór najlepszych narzędzi. Jeśli robimy to po raz pierwszy, warto skonsultować się ze sprawdzoną agencją eventową, która zasugeruje nam najbardziej intuicyjne platformy, z których łatwo będzie się korzystało nie tylko nam, ale również uczestnikom.

Transmisjom szkoleń i webinarów nie powinien towarzyszyć stres związany z technicznymi aspektami – negatywnie przełoży się on na jakość wystąpienia. Dlatego należy zadbać nie tylko o najlepsze narzędzie do przeprowadzenia webinaru, ale przede wszystkim stabilne połączenie internetowe. Jak wiadomo, nie ma nic gorszego dla wydarzenia online niż nieustanne przerywanie transmisji.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o nowoczesnych narzędziach przydatnych w organizacji eventów przeczytaj tekst na blogu agencji eventowej Twój Event: Nowe technologie w organizacji wydarzeń – jak je wykorzystać?

#4 Przygotuj interesującą prezentację na webinar

W webinarze ważna jest nie tylko treść, ale również sposób jej przekazania. Dlatego warto przygotować atrakcyjną wizualnie prezentację. Lepiej, by nie była ona zbyt przeładowana treścią i zawierała tylko najważniejsze punkty, tego co chcemy powiedzieć.

Ponadto warto mieć pod ręką skrótowy plan spotkania, na wypadek gdybyśmy mieli problem z odtworzeniem prezentacji. Okaże się on również pomocny, gdy z powodu stresu doświadczymy uczucia pustki w głowie. Przed webinarem dobrze jest zastanowić się, jakie typowe pytania mogą nam zadać uczestnicy wydarzenia i zawczasu przygotować odpowiedzi na nie.

#5 Zorganizuj webinar w odpowiednim miejscu

Oczywiście webinar można teoretycznie poprowadzić z każdego miejsca, ale bardzo istotne jest to, by wybrać ciche, zamknięte pomieszczenie, gdzie nikt nam nie będzie przeszkadzał. Warto też zwrócić uwagę na właściwe oświetlenie – powinniśmy być dobrze widoczni, tak by uczestnicy mieli poczucie bezpośredniego kontaktu z nami.

Równie istotne jest zadbanie o odpowiednie tło za naszymi plecami. Ważne, by było ono jak najbardziej neutralne i nie rozpraszało uczestników.

#6 Skracaj dystans między uczestnikami webinaru

Jeśli zależy nam na zaktywizowaniu uczestników webinaru, nie stwarzajmy niepotrzebnego dystansu. Na początku krótko się przedstawmy – nawet jeśli zorganizowaliśmy już kilkanaście webinarów, nie oznacza to, że wszyscy uczestnicy nas znają. Cały czas starajmy się wchodzić z gośćmi w interakcję. Dajmy możliwość zadawania pytań, odnieśmy się do napisanych komentarzy.

Traktujmy webinar tak, jakby to było spotkanie z przyjaciółmi. W ten sposób uda nam się zaangażować uczestników i zachęcić ich do wyrażania swoich opinii. Takie działanie może mieć skutek długoterminowy w postaci zaangażowanej społeczności “głodnej” przekazywanej przez nas wiedzy i kolejnych webinarów.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

REKLAMA

Najnowsze komentarze

FACEBOOK

Nadchodzące wydarzenia:

no event

Zanieczyszczenie powietrza (SMOG)

Archiwum